Miami Ink

Jag har ingen tatuering. Inte någonstans. Ingen synlig, ingen dold. Inte heller har jag några planer på att skaffa en, men ändå sitter jag som klistrad framför TV'n när det är Miami Ink i rutan. Jag blir så fascinerad av alla dessa människor och deras tatueringar. Det finns en historia bakom varje bild. Jag antar att det är därför som de lugnt kan sitta stilla med ett leende på läpparna medan Ami, Kat, Garver eller någon av de andra perforerar huden. För att varje tatuering betyder något. Ibland ett avstamp, ibland ett avsked, ibland ett försök att hålla fast nuet. Oavsett anledningen så är tatueringen en markering, i dubbel bemärkelse.

Själv skulle jag välja en liten trollslända. Liten och färgglad. Välplacerad så att den lätt gick att dölja.

Om jag ville, och vågade.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag såg faktiskt på detta programmet härom dagen! Vilka proffs som tatuerar! Dessutom känns det som att det blir lite psykologiska samtal också för väldigt många har ju en del i bagaget som ska finnas med i tatueringen!

2008-09-30 @ 16:24:05
URL: http://asa-s.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Ja, det är helt fantastiskt vad de är duktiga. Just att få höra vad som ligger bakom tatueringarna är superspännande. Alla dessa olika människoöden.

2008-09-30 @ 22:36:34
URL: http://pardubice,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0