En del av Sverige i Tjeckien

I fredags var jag en vända i Prag igen och då hittade jag den här tröjan i en av de "coola" affärerna. Jag var bara tvungen att köpa den till Björn.
                                                          

I lördags var jag i en av Pardubices mataffärer och där hittade jag ost. Inte den osten jag hade köpt om jag hade varit i Sverige, men nu kunde jag inte låta bli!
                                                          

Det går även att hitta vissa av Findus och Felix produkter i frysdisken, t ex  gräslök, dill och pyttipanna. Annars finns ju alltid IKEA som har ett bra utbud av det vi ibland saknar. Sist jag var där köpte jag bl a falukorv som jag slängde i frysen för eventuella "nödsituationer". Den åt vi med god aptit i söndags.
                                                          
                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0