ISP

Igår besökte jag, Mattias och Ebba International School of Prague. Efter tät mailkontakt mellan mig och Cecilia,och ett frenetiskt bläddrande i våra almanackor lyckades vi till slut hitta ett datum som passade oss alla. Förmiddagen var barnen i skolan som vanligt och vid lunchtid tog vi tåget in till Prag. Där möttes vi av Cecilia som hämtade oss för vidare transport till skolan.
Det var en jättetrevlig eftermiddag och kväll! Ebba var med på en svensklektion tillsammans med femteklassarna som också guidade henne runt på skolan. Under tiden var Mattias och bowlade med killarna och tjejerna på högstadiet. Själv satt jag i cafeterian och pratade med de svenska mammorna och fick en rundtur på skolan jag också. ISP är skola med ca 850 elever från olika delar av världen och undervisningsspråket är engelska.
Efter svenskundervisningen åkte vi till ett ställe en liten bit därifrån och åt mat allihop. Det var underbart att se hela gänget med barn i blandade åldrar, varav många jämnåriga med Mattias och Ebba, samlade vid ett stort bord. Den synen har jag saknat... och Mattias och Ebba också verkade det som. Än en gång blev jag påmind om hur viktigt det är att den sociala kontakten med jämnåriga finns!
På tåget hem hade jag med mig två glada, uppspelta barn och jag lovar att alla tre hade massor av tankar, funderingar och nya intryck som virvlade runt i våra huvuden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0