Organisera mera


De flesta av er tror nog att det är svårare att organisera och planera vardagen när man jobbar, och det trodde jag också. Konstigt nog är det tvärtom, i alla fall för mig. Jag har definitivt inte lika många "måsten" och tider att passa nu, men att lyckas planera in saker och få dem gjorda när tanken "det kan jag ju göra sen istället" dyker upp hela tiden är ett problem. Lunchar hellre på stan än tvättar och åker hellre till Prag över dagen än sitter med näsan i böckerna.
När jag jobbade, jobbade och pluggade samtidigt ,och hade barnens skola och aktiviteter att ta hänsyn till, och Björns arbetstider och allt annat som hör till livet... då fungerade det! Jag använde tiden mer effektivt! Mycket mer effektivt!
Nu, när jag kan läsa kurslitteraturen när jag känner för det, tvätta när jag vill, handla mat vilken tid på dagen som helst... ja, då gör jag allt i sista minuten. Lever lite efter "Hakuna Matata". Det är nog där skillnaden är. När vi bodde i Sverige var jag tvungen att utnyttja tiden effektivt för att det skulle fungera. Nu kvittar det eftersom jag inte har fasta arbetstider att ta hänsyn till.
Det innebär att de tider jag måste passa ställer till ett mindre kaos i min vardag. Helt sjukt!
För att få ordning på detta och för att få lite struktur på vardagen så har jag införskaffat en ny almanacka som är anpassad helt efter mina behov och önskemål. Den är fantastisk!

Kolla in länken:   http://www.personligalmanacka.se/

Jag har valt att ha Veckans att göra, Väder och Dagens träning på mina sidor. Ni andra som fortfarande har lite fast struktur kan ju välja Jobb, Prov eller annat som kan passa.

Detta är mitt bästa köp på länge, Chanel-solglasögonen inräknade ! Nu behöver tiden hos manikyristen inte krocka med veterinärbesöket, och jag kan boka tid hos frissan när städerskan ändå är här.  Guuud vad bra!   ;-)

                                                         

Kommentarer
Postat av: Kattis

Detta låter som en kalender jag vill ha. Ska genast göra min alldeles egna kalender! Fick du den levererad till Tjeckien?

2008-02-21 @ 13:21:08
Postat av: Rebecca

Ja, det kostade bara 20 kronor extra. Tror inte det tog mer än 2 veckor innan den låg i brevlådan. Tycker absolut att du ska beställa en!

2008-02-21 @ 14:03:11
Postat av: Sara Frick

Har sett reklam för detta men aldrig varit inne på sidan. Definitivt en sådan kalender som jag MÅSTE ha!

2008-02-24 @ 18:14:49
Postat av: Rebecca

Ja, den är super! Om du vill kan du titta på min innan du beställer.

2008-02-24 @ 23:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0