Kick-box-aerobic

Idag infann den sig igen, den där känslan som kommer under och efter ett riktigt roligt träningspass. Den var efterlängtad!Jag har under hösten gått på aerobics och pilates på ett av gymen här i stan, men gillar inte riktigt deras pass. Jag som är spinningfantast ville helst gått på spinning, men det var uppbokat varje pass. Aerobicsen var ganska ok men pilates gav mig bara träningsvärk i nacken orsakad av att jag vred huvudet mot klockan på väggen en gång per minut.
Idag testade jag och Lotta ett annat gym här i stan och de har 32 spinningpass i veckan! Dessutom har de en massa annat kul som power yoga, hip-hop, step-aerobic, chi toning m.m. Vi bestämde att vi skulle testa ett pass kick-box-aerobic och det var en fullträff! Trots att konditionen inte är på topp och att några extra kilon gör att det känns tyngre än nödvändigt så var det fantastiskt roligt. Och jobbigt! Svetten rann och musklerna sved och brände, men det är ju det som är så härligt. Jag räknar med en rejäl träningsvärk efter detta. Och på söndag är det dags igen, men innan dess ska vi testa ett par andra pass på samma ställe.
Nu vässar vi formen inför alla vårens fester och inte minst den kommande bikinisäsongen.


Kommentarer
Postat av: Sara Frick

Kickboxing har jag bara provat en gång tidigare men det var skitkul! När vi lunchar idag får vi prata mer om kickbox och ostbutiker!
/Sara

2008-02-27 @ 09:54:17
Postat av: Rebecca

Sara, du kan väl följa med mig och Lotta på söndag kl 18. Det är superkul!

2008-02-27 @ 10:34:31
Postat av: Sara Frick

Jag kommer!

2008-02-28 @ 19:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0