Iron Maiden i Prag

Björn och Mattioas drog iväg mig till Prag i fredags för att gå på Iron Maidens konsert. Jag älskar att gå på konserter och oavsett vad man tycker om för typ av musik så är det en speciell känsla med så mycket folk och hög musik. Iron Maidens konsert var suverän! De spelade på en fullsatt arena med 35 000 människor på plats i Prag (65 000 i Göteborg) och stämningen var på topp. Det jag gillar med Iron Maiden är att deras låtar handlar om/bygger på historiska händelser, böcker eller filmer och det är häftigt tycker jag. När jag hör "The Trooper" som handlar om Krimkriget och dödsritten vid slaget i Balaklava kan jag nästan se slagfältet framför mig. Även "2 minutes to midnight "som handlar om Kalla kriget är superbra live!
Samma dag hände en allvarlig tågolycka i Tjeckien och ombord på tåget fanns många ungdomar varav en del var på väg till Prag för att gå på konserten. Bruce Dickinson tillägnade låten Revelations till alla dem som var med på tåget. Bra val! Den är en av mina favoriter.

                    
                              35 000 personer...                                                ... och vi

Kommentarer
Postat av: Desi

MÄKTIGT!!

2008-08-12 @ 14:04:29
URL: http://www.fitnessdesi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0