Dis

När vi tog vårt pick och pack och flyttade hit så hade vi inte bara flyttkartonger i bilen utan även ett antal burar av varierande storlek. I flyttlasset ingick, förutom två hundar och en katt, dessutom fem möss och en hamster. Små gnagare lever sällan mer än två år så i beräkningen fanns ju att vi inte skulle ha några burar med hem till Sverige igen. Nu har visserligen hundantalet ökat under vistelsen här men bara med en, så summan av antalet svansar är inte konstant. Tur!
Igår morse så hittade jag Ebbas lilla mus Dis stel och kall i buren. Det var inte helt oväntat med tanke på åldern men för Ebba är det lika jobbigt varje gång.  OCh för mig är det lika jobbigt att se Ebbas förtvivlan. I eftermiddag blir det gnagarbegravning vid floden igen. Det blir tredje lådan under trädet vid vattenfallet så Mnetice Zoo består nu "bara" av tre hundar, en katt och tre möss. Och det blir INTE fler djur nu!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ge Ebba en bamsekram och hälsa från mig!

2008-04-10 @ 15:42:38
Postat av: Rebecca

Ja, det ska jag göra Sara. Och du... hur var det nu med Albin och Linneas längtan efter ett husdjur? Vi har ett antal tomma burar här som ni kan få. :)

2008-04-10 @ 16:59:49
URL: http://pardubice.blogg.se
Postat av: Åsa

Hua, det låter sorligt!!! Inte visste jag att gnagare hade så kort levnadslängd...

2008-04-11 @ 14:42:01
URL: http://asa-s.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Jo. På gott och ont...

2008-04-11 @ 14:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0