Clawfinger

Har varit hos manikyristen idag. Långa acrylnaglar varsamt modellerade av Alicia pryder nu mina fingrar. Lite ovant ät det allt och väldigt mycket blev omedelbart betydligt svårare att utföra, t ex knäppa jeansen, öppna påsarna i grönsaksdisken och inte minst skriva på datorn.
Men det är värt det! Alla år i landstingets tjänst har jag haft mina korta omålade naglar som dränkts i tvål, vatten och handsprit med skivade naglar och torra händer som resultat. Det är dags att kompensera de åren så nu har jag naglar som syns med sitt mörkrosa glitternagellack och en längd som är precis lagom för att kännas lyxig och glamourös. Nästa gång ska jag nog satsa på strass-utsmyckning på naglarna. Bling-bling!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0