Home sweet home

Var hemma i Sverige en sväng förra veckan. Första hemresan sedan flytten i juli.
Sålde huset, fikade med kompisar, hälsade på syrran, gick i stan med mamma, var på hundutställning, hälsade på mormor och Moss, tittade förbi och sa hej till arbetskamraterna på IVA. Jag hann med en hel del faktiskt innan jag åkte  hem till Tjeckien.När jag var hemma i Sverige passade jag naturligtvis på att köpa lite saker som inte finns hemma i Tjeckien, t ex lakrits, lucialinne, och Liptons Russian Earl Grey te.
Jag stannade bara hemma i 5 dagar innan jag åkte hem igen men jag ska snart åka hem och jobba på IVA i Linköping. Sedan åker jag hem igen och stannar fram till jul då vi åker hem hela familjen. Men nyår firar vi hemma i Tjeckien eftersom vi firar jul hemma i Sverige.
Låter det komplicerat? Ja, det kan man ju tycka... Definitionen av vad som är hemma är lite oklar just nu. Vi har ju ingen fast punkt i Sverige och det som är vår fasta punkt i Tjeckien är ju bara en tillfällig lösning.
Jag tror att hela familjen känner sig lite som Kristina från Dufvemåla när hon sjunger  "Hemma, var ligger det nånstans? Kan nån ge svar?".

Svaret kanske finns här: HEMMA

Mitt "Hemma" finns i alla fall där familjen är, och den geografiska platsen är av underordnad betydelse. Det kanske är därför det blir så rörigt i mitt huvud ibland...

 Vår gata, U Kaplicky, som betyder "vid kapellet".

Kommentarer
Postat av: Cajsa-kusin

Icke att förglömma - den fina Chihuahua-pepparkaks-formen. Lovely.

2007-11-16 @ 17:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0