Helgen som gick

Vi har ju som bekant haft Sverigebesök här onsdag - måndag. Jättetrevligt och roligt. Vi har hunnit med förvånansvärt mycket de här dagarna. Både shopping, kultur, vinfestival och annat. Jag trodde nästan att Lillian i egenskap av medlem i djurens vänner skulle göra en räddningsaktion på marknaden i Valý i söndags, men hon charmades nog mer av alla söta hundvalpar än av de stackars ankorna och hönsen som slängdes ner i en säck när köparen bestämt sig.
I lördags var vi på steeplechase. Det var kanon! det är ju inte var dag som man sitter i VIP-logen med borgmästaren. Vi spelade lite på hästarna och det gick bra. Tror t o m att vi gick med plus innan vi åkte hem. Naturligtvis var jag tvungen att köpa en hatt och den passar perfekt till klänningen jag ska ha på bröllopet vi ska till på lördag. Det är ju ett av få tillfällen då man kan ha hatt utan att folk undrar. Jag älskar hattar! Efter galoppen åkte vi hem, bytte om till lite mer bekväma kläder än kjol och höga klackar. Nej, Björn, Bertil och Mattias hade INTE höga klackar och kjol, men kostym och skjorta vilket kan vara nog så obekvämt i 29 graders värme. Därefter gick vi ner till ölstället vid floden med Grannarna. Dessutom var Petr, tennisspelaren vi hyr huset av, hemma på semester från Tyskland så vi fick chansen att träffa honom också.
Idag har jag följt Lillian och Bertil till flygbussen så det är lite tomt i huset, men de har lovat att komma snart igen och förhoppningsvis får vi fler besökare snart. Vi har ju gott om sängplatser här!
               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0