Musiklektion online

Mattias har musik på schemat. Nästa inlämningsuppgift består av att sjunga och att kompa sig själv på gitarr.
En av låtarna han ska sjunga och spela är fantastiska U2's "I still haven't found what I'm looking for". Inte helt enkel att lära sig spela på egen hand. Inte sjutton hjälper det att han har en supersnygg svart Fendergitarr om han inte har någon gitarrlärare. Det finns massor av bra gitarrlänkar på nätet, men det är inte lätt så nu har jag suttit en bra stund och försökt lära mig gitarrackord för att sedan kunna visa Mattias.
En gång för längesedan kunde jag faktiskt spela både "House of the rising sun" och "Let it be" på gitarr. Nu kan jag inte ens höra om gitarren är stämd.
Imorgon är det jag som ger mig ut på stan på jakt efter en gitarrskola!

        

Kommentarer
Postat av: Sara Frick

Hej

Boje kanske är ett alternativ?! Det tycker han säkert är kul!

2008-09-09 @ 07:57:58
Postat av: Rebecca

Ja, Boje har hjälpt Mattias att stämma gitarren och så har han visat några ackord. Perfekt!

Mina gitarrkunskaper räcker definitivt inte, och är antagligen på den nivån att jag bör behålla dem för mig själv :)

2008-09-09 @ 08:29:07
URL: http://pardubice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0