Russian Earl Grey

Jag har ett beroende, en passion, en last...
Kalla det vad ni vill, men jag älskar te och dricker mycket, mer, mest både ofta och helst hela tiden. Ungefär så.
Jag gillar de flesta smaker men allra helst dricker jag Russian Earl Grey. Tyvärr är det är en av de tesorter som inte har gått att få tag på här i Tjeckien. Detta har inneburit att vi har fått ordna leverans av tepåsar från Sverige. Märkligt att det jag saknar mest från Sverige är något så osvenskt som te.
I alla fall så tittade Lotta förbi idag med en teförpackning som hon hade köpt när hon var och handlade. The big news är alltså att i Tjeckien går det nu att köpa Earl Grey Collection som bland annat innehåller Russian. Nu kan jag dricka hur mycket te jag vill utan att ransonera påsarna och inte heller behöver jag ha ett par tepåsar gömda i skafferiet för eventuella nödsituationer. Gott!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0