Gräsänka

Igår morse vinkade jag av Björn och barnen som ska tillbringa en vecka i Sverige. Mattias och Ebba längtar jättemycket efter sina kompisar och det har varit väldigt tufft sista tiden så vi bestämde att de skulle få en veckas sportlov i Sverige. Båda två ska vara i skolan och följa med sina gamla klasskamrater ett par dagar. Det var längesedan jag såg två så glada ansikten som när de satt på flygbussen och vinkade. Hoppas bara att Björn lyckas få med dem tillbaka till Tjeckien igen!
Jag inledde min vecka som gräsänka med en latte-frukost i Prag och sedan en snabb shoppingrunda på marknaden i Holesovice. Lyxigt nog kom jag hem till ett nystädat hus. På kvällen var det dags för veckans lektion i tjeckiska och jag inser att jag har vissa grammatiska begränsningar. Det är kanske lika bra att satsa på ett stort ordförråd och sedan får jag hoppas att jag gör mig någorlunda förstådd även utan rätt ändelser och olika böjningsformer. Efter tjeckiskan var jag ute och åt med Sara, Mimmi, Katarina och Katarina. Gott och trevligt!
Resten av min "lediga vecka" ska ägnas åt studier! Läser Vård och omvårdnad av akut sjuka/skadade barn 15 p. Tänkte att den kursen kan vara bra att ha när det är dags att börja jobba igen. Jag har en insändningsuppgift som ska vara inne om två veckor. Lika bra att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0