Ett eget sommartorp... utan Ernst, med Ernst

Det är inte bara SVT's program Sommartorpet som får klara sig utan Ernst. Lilla stugan också. Och jag.
Jag vet att jag har skrivit om Ernst tidigare, men efter mitt lilla stugköp känns han mer aktuell än någonsin. Jag skulle verkligen behöva låna Ernst några veckor. Lite hemtrevligt barfotapyssel och fixande med stenar och trä. Nya luftiga solvänliga gardiner, kalkstensvita väggar, smart förvaring och kanske ett trädäck. Ett riktigt trädäck med segeldukstak á la Ernst. Det hade varit något... En uteplats större än inneplatsen. Skugga och sol.

Istället får jag försöka fixa på egen hand. Med Ernst som inspiratör och hans hemsida som inspiration. Det kan absolut bli lika fint som om Ernst himself hade fått göra jobbet. Han pratar om känslosam inredning, ärliga material och om att befria kvadratmetrarna. Undrar hur man gör det egentligen? Befriar kvadratmetrarna alltså. Har ju inte så många kvadratmeter att befria i stugan.
På tomten finns det förståss lite fler. En 360 stycken sisådär. Jag ska börja med att befria de precis vid grinden. De som hålls gisslan av en gran. 

Det är många som har höjt förvånat på ögonbrynen över stugköpet. Många som undrat hur och varför? Ja... det kan man undra med tanke på att mitt trädgårdsintresse är noll och renoveringskunskaperna minimala. Trots det så känns köpet helt rätt. Eller som Ernst skulle säga: "Varför gå den logiska vägen när det finns så många andra vägar?" och "Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra."

Han är klok Ernst... och jag är barfota.

Kommentarer
Postat av: Anna

På min blogg finns en utmaning till dig.

Om du vill och har lust. ;)

2008-08-25 @ 21:38:16
URL: http://annasweden.blogspot.com
Postat av: Tojan

Å va härligt det låter, med Ernst och torpet. Ser lite smått avundsjukt fram emot att följa renoveringen, lovar att läsa barfota :-)

2008-08-25 @ 22:43:41
URL: http://tojantyckertill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0