Pass

När man bor utomlands kan det vara ganska bra att ha ett giltigt pass. Eftersom mitt har giltighetsdatum till 8 maj så åkte jag in till svenska ambassaden för att förnya det idag. Svenska ambassaden ligger fantastiskt vackert i Prag. Titta och njut!

       
Svenska ambassaden med klostret Strahovsky bakom

   
Utsikt från ambassaden

         
Ambassadgatan  Úvoz   

Efter besöket på ambassaden vandrade jag genom Malá Strana tillbaka ner mot centrum. Av erfarenhet vet jag att det är både trångt och stökigt på Karlsbron så jag tog nästa bro istället. Därifrån är utsikten dessutom ännu vackrare!  


   
Karlsbron och floden Vltava sedd från Legií most

Tilläggas bör att termometern visade 27 grader och att uteserveringarna var fulla av folk som njöt av solen och värmen! 

Jag gjorde också en fullständigt ovetenskaplig och hundraprocentigt subjektiv undersökning av ambassadernas läge och kan konstatera att Sverige har dragit vinstlotten i jämförelse med Japan, Norge, Belgien, Italien, Tyskland och USA. Inte illa!
                                       
                                

Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj så fint det är...både ambasaden och de övriga bilderna. Blir mer och mer sugen på att åka dit, kanske man kan få lite tips i så fall :)
Här hemma är det 21 gr inte så illa det heller!

2008-04-28 @ 19:04:17
URL: http://asa-s.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Klart att ni ska åka till Tjeckien, Åsa! Lovar att tipsa och guida. Dessutom har vi gott om sängplatser om ni vill se mer än Prag!

2008-04-29 @ 09:47:43
URL: http://pardubice.blogg.se
Postat av: Åsa

Låter kanon! Vi har faktiskt pratat om det att ta en resa på tu man hand, har inte gjort det sedan barnen föddes...och då har vi faktiskt talat om just Prag eftersom alla säger att där är så fint! Lustigt när man får kontakt så här via nätet...får veta en hel del om varandra :)

2008-04-29 @ 18:11:48
URL: http://asa-s.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0