Pilates

Jag dammade av träningskläderna och begav mig till gymet ikväll för ett träningspass pilates. Dämpad belysning, levande ljus, behaglig musik, mjuk matta. Förutsättningarna var perfekta!
Passet började som de flesta pass av liknande typ med stora armrörelser och fokus på andningen. Det var det... Efter det hade jag fullt upp med att försöka hänga med i instruktörens förklaringar på vad vi skulle göra... på tjeckiska. Det gick hyfsat ända tills en av deltagarna hamnade i ett läge på golvet då armarna var fastlåsta i benen och hon liggandes på rygg rullade som en sköldpadda som hamnat upp och ner på skalet, och inte kom loss. Då brast det fullständigt för mig och jag kände hur det hysteriska skrattet bubblade i kroppen. Att vi andra också rullade/gungade/ vickade fram och tillbaka på golvet gjorde inte saken sämre, och inte heller att även Mimmi drabbades av hysteriskt fniss. Det är svårt att koncentrera sig i ett sådant läge, men jag tror nog att kvällens intressanta övningar hade en viss effekt trots allt för det stramar i låren och börjar värka i magmusklerna. För att inte tala om häcken som känns som om den har krockat med en tjeckisk taxibil. Den imorgon förväntade träningsvärken beror alltså säkert på en kombination av golvrullande och skratt. Längtar redan till nästa måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0