Fredag-måndag

Helgen som gick var lite längre här än i Sverige eftersom det var en tjeckisk helgdag i fredags. Björn och barnen har ju den fördelen att de är lediga från skolan/jobbet både svenska och tjeckiska helgdagar. Vilken lyx!
I fredags tog vi en tur till staden Chrudim som ligger knappt en mil bort. Trevlig liten stad med ett vackert torg och små mysiga gator. Ebba hittade liute Halloween prylar till festen om en månad. Perfekt!
I lördags åkte vi in till Prag. Shopping, fika och en liten promenad i centrum hann vi med. Det är en härlig känsla att befinna sig i en Europeisk storstad en vacker höstdag i slutet av september. På kvällen försvann Mattias och Ebba bort till Hanna och Elin där de tittade på film halva natten.
Igår skulle barnen fira att Alex har fyllt 12 så då var de bjudna på bowling och mat inne i stan.
Nu så är det måndag igen och jag ska kasta mig på min cykel och ge mig av in till stan. Hundtransportbur ska införskaffas till Diesels flygresa hem till Sverige, telefonräkningen ska betalas och kylskåpet ska fyllas efter att alla har varit hemma och lediga i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0