Bostadslös, arbetslös...

Vad har ni för en bild av någon som är både bostadslös och arbetslös? Ett foto på mig kanske kan vara en bra vägledning! Nja.. riktigt så illa är det inte. På pappret ser det väl ut så, men det stämmer ju inte riktigt.
Vi har sålt huset på Hulta. Det är med blandade känslor jag gör det måste jag erkänna. Visst är det skönt att slippa känna pressen som det innebär att ha ett hus stående tomt och obebott  i 2 års tid, men det finns ju en trygghet i vetskapen om att det finns där. Bostadslös är jag ju ändå inte. Långt ifrån! Jag bor ju i ett underbart hus, betydligt större och finare än det vi nu har sålt.
Arbetslös är jag ju inte heller. Nu syftar jag inte på varken tvätthögar eller dammsugare. (*viskar* Snart har vi städerska) Visserligen sa jag upp mig från jobbet innan flytten, men jag ska snart hem och jobba lite extra för att hålla kompetensen uppe.
Så det kanske inte är så illa att vara bostadslös och arbetslös när faktum är att jag bor bättre än någonsin och kan jobba precis när jag vill och hur mycket jag vill.
Hur det blir om 2 år? Det är ju en evighet tills dess!
   

Hulta
   

Mnetice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0