Prioriteringspackad väska

Efter en vända i Sverige och några intensiva nätter på US i Linköping  fick jag tänka om när det gällde packningen inför återresan till Tjeckien. Som de flesta säkert vet så ligger ju Cloettas godisfabrik i Linköping och det innebar såklart att jag som lovat barnen svenskt godis var tvungen att prioritera om lite när jag skulle packa. Det inser ju vem som helst att skumtomtar, Plopp och Kexchoklad går före tröjor och skor.
Resultatet blev att jag "i farten" fick slänga av en kasse med kläder vid Svågertorp utanför Malmö där Lillian och Bertil snällt tog emot den för förvaring fram till jul. Själv har jag insett att jag måste skaffa en betydligt större resväska än min lilla svarta sak på hjul. Inte för att jag behöver mer plats för kläderna, utan för att ostbågarna i handbagaget också ska få plats. Ja... och brännvinsosten, Zoegaspaketen, mannagrynen och Dumlekolorna också förståss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0