Mrs S

Hon har varit här idag. Det syns. Eller så är det det faktum att det ser ut som att ingen har varit här som gör att hennes besök blir så påtagligt. Allt är fint och rent. Dammat, putsat och blankt. Inga tassavtryck på golvet, inga dammråttor i hörnen, inga fingeravtryck eller tandkrämsstänk på badrumsspegeln. Mrs S... varje lyxhustrus dröm. Tack vare henne har jag kunnat tillbringa dagen med julklappsshopping och lunch med Lotta och ändå komma hem till ett nystädat hus.
OK, jag erkänner...  Jag städade som en galning igår för att det skulle vara fint idag när städerskan kom. Jag har väl inte riktigt vant mig vid tanken på att någon annan ska skura mina golv...

Kommentarer
Postat av: Tott

Ha ha ha, den var bra. Du låter precis som din mormor.
- Men tro mig, det är inte meningen att det skall vara rent när städerskan kommer. Bara tvätten är på plats så räcker det tycker jag.
Så min rekommendation är: vänj dig vid tanken illa kvickt så du får glädje av Mrs S! ;-)

2007-12-09 @ 15:08:48
URL: http://www.popeyeskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0