Ishockey Sverige -Tjeckien och Gott Nytt År!

Efter en veckas julfirande i Sverige då vi både hann med födelsedagsfirande, hämtning av nya bilen och jul med släkten är vi tillbaka i Tjecken för nyårsfirande. Ett år har gått och det har som ni vet hänt massor. Inte sjutton trodde vi för ett år sedan att denna nyårsaftonen skulle firas hos Jonas och Kattis i Spojil i Tjeckien. Tänk vad lite man vet om framtiden... Undrar vad som ska hända 2008. Vågar inte ens gissa!
Nyårsaftonen har vi redan börjat fira med att gå på ishockey. Junior VM 2008 spelas här i Tjeckien och Sveriges grupp spelar i Pardubice. Vad kan då passa bättre än att avsluta det nya året med en seger mot värdlandets lag.
Resultatet blev 4-2 till Sverige och nu är vi klara för semifinal! På vägen till matchen fick jag och Mattias gå en bit framför Björn och Ebba. Ebba skämdes över min utstyrsel bestående av landslagströja, gul mössa, gula vantar, svensk flagga och ett gul-blått hjärta på kinden. För att ytterligare visa sitt missnöje över "den pinsamma mamman" köpte hon en tjeckisk halsduk. Vaddå kulturkrock!
Nu ska jag tvätta bort ansiktsfärgen och försöka snygga till det mössplatta håret inför kvällens festligheter. Det blir inte mycket sjunga av för min del ikväll eftersom jag, precis som ett stort antal av de andra svenskarna, inte har så mycket röst kvar. Men strupen kanske blir bättre efter lite bubbel. Kan vara värt att testa.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0