Marknaden i Praha-Holesovice

Var i Prag tillsammans med Mattias igår. Ebba var inte så sugen på att föIja med så hon var hemma och var hundvakt. I Holesovice finns en jättestor marknad där de säljer mängder av kläder, väskor, solglasögon m.m. som är kopior av originalmärken. Vi fyndade ordentligt! Till Björn, Mattias och Ebba köpte vi jättesnygga tröjor (Diesel och Peak) och själv köpte jag väskor. Två större som jag kan ha när jag flyger till Sverige (eller någon annanstans), en svart och en brun Chanel. När jag köpte Björn Borg kalsonger till Björn fick jag en liten brun väska på köpet och den passar bra när jag ska på bröllop. Jag har ju ändå letat efter en väska att ha till klänningen. En liten svart plånbok fyndade jag också och den är i samma mönster som den svarta resväskan.
Pruta måste man göra på marknaden i Hole?ovice. Och då snackar vi om att pruta rejält! En del saker går att pruta ner till ca en fjärdedel av det begärda priset och då är det ju ganska billigt redan från början. Skitkul!
Så kära släkt... nu vet ni vad ni får i julklapp i år. Det blir väskor,skärp och plånböcker för hela slanten! ;-)
Efter marknaden åkte vi in till centrum och gick i affärer en stund. Det är så mysigt i Prag med alla vackra hus och mycket folk i rörelse. Det är verkligen en lyx att bo 10 mil från en så underbar stad. Det tar bara en timme med tåg och de går ca en gång i halvtimmen. Perfekt!


Kommentarer
Postat av: Lottis

Hej Rebecca! Låter verkligen som ett ställe för mig att besöka :) Med den shoppingen, älskar att pruta! Hoppas allt är bra med er! Det låter som ni har det jättebra. Saknar dig här hemma, ibland får jag för mig att det är dig jag hör runt hörnet i omklädningsrummet på jobbet, glömmer liksom att du inte är där längre :( Sa till o med "hej Rebecca" en morgon, visst är man trött efter ett nattpass men tjejen från röntgen undrade nog om jag var scitzofren eller nåt, haha.. Ta hand om er! Kramis /Lotta

2007-08-30 @ 19:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0