Frisören

Var hos frissan igår. Jag såg med viss fasa fram emot besöket eftersom hennes engelska är knapphändig, men det gick bra. I början...
Skulle färga håret och klippa topparna. Tanken var att jag skulle göra håret ett par nyanser ljusare eftersom det ändå blekts lite av sommarsolen. Det blev inte riktigt så... Hon fixade och donade och färgade och slingade.
Mitt hysteriskt lockiga hår måste antingen självtorka eller fönas och plattas med plattång. Det budskapet var lite svårt att få fram.
Ivana fönade håret och lockade till luggen .
Detta innebar att jag när jag lämnade salongen smög ut i porten, drog ihop håret i en hästsvans, satte klämmor i luggen och tog på mig solglasögonen. Aldrig har jag varit så tacksam över att befinna mig på en plats där ingen känner mig och där jag inte förstår vad folk säger.
Jag såg ut som ett av de där småtrollen med svintoliknande hår som alla hade på pennorna på 70-talet. Till detta hade jag dessutom en lugg som liknade den mamman har i "That 70's show".
Hur som helst så gick det att fixa till med lite vatten och en platttång så nu ser det helt ok ut. T o m färgen ser bra ut även om den inte är precis så som jag hade tänkt mig.
Här kommer bild som utlovat.
   

Kommentarer
Postat av: Tott

Halleda vad gnällde du för? Det lät som om du var snaggad och fått en kulör som över huvud taget inte ens var beskrivbar i ditt sms.
Detta var ju snyggt.Jag brukar ju använda yttrycket
"med lite våld och vaselin", men du skall kanske hålla dig till uttrycket "med lite vatten och en plattång" ;-)
Kram på dig, Björn och barnen.

2007-08-22 @ 16:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0