Besök!

Idag ska jag och Ebba ta tåget till Prag och hämta Lillian och Bertil! Jätteroligt att de kommer!
Jag ska göra mitt bästa för att guida dem runt i Pardubice med omgivningar trots att jag själv inte hittar så bra. Vissa planer finns det ändå.
Torsdag blir det nog en heldag på stan. Det finns gott om bra lunchställen och mysiga småbutiker. På kvällen efter maten tänkte vi gå ner till vårt lilla ölställe vid floden och dricka Gambrinus.
På fredag har jag bokat tid för ansiktsbehandling hos Marketa. Tänkte att Lillian skulle få uppleva en timme i himmelriket! Det är helt underbart! Under tiden kan jag, Bertil och barnen hitta på något annat på stan. Vi har ju slottet i Pardubice att titta på också. På kvällen blir det middag ute.
Lördagen hade vi först tänkt spendera i Prag, men vår fantastiska hyresvärd har fixat biljetter till deltävlingarna inför Pardubice's berömda och prestigefyllda Great Pardubice Steeplechase-tävling. Det är en årlig tävling (sedan 1874) där de bästa hästarna från hela världen deltar. En av deltävlingarna är på lördag och vi ska gå dit allihop! Jippie! Det är bra att ha borgmästaren som hyresvärd...
På söndag ska vi ta med Lillian och Bertil till marknaden i Valý. Måste ju bara visa dem detta fantastiska ställe där man kan köpa både avgasrör, getter, strumpor och hundar. Efter det åker vi nog till Kunětická Hora och tittar på det fantastiska slottet. Eller rättare sagt det som de har byggt upp igen efter svenskarnas framfart för en mindre evighet sedan. Vi har en blodig historia här i landet.
På måndag jobbar Björn igen efter helgens ledighet och L och B ska åka tillbaka till Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0