4 veckor

image1

Igår var det fyra veckor sedan vi kom till Tjeckien. På denna tiden har vi hunnit med en hel del! B har börjat jobba, bilen har varit på verkstaden, katten har varit hos veterinären och jag har varit hos tandläkaren. Dessutom har vi ju faktiskt hunnit packa upp den största delen av flyttlasset. Resten består nog mest av lådor som får stå ett tag till, typ julsaker och annat som inte känns så nödvändigt för stunden.
Vi har också hunnit handla diverse konstiga matvaror som inte är riktigt vad de ser ut att vara. Eller vad sägs om konserverade jordgubbar, mineralvatten med parfymsmak och annat smått och gott. Tur att det är billigt att äta ute! ;-)
Till skillnad från den svenska sommaren har vi det både varmt och soligt. Igår hade vi 33 graders värme. Det har varit varmt de flesta dagarna sedan vi kom hit så jag och barnen har tillbringat en hel del tid på ett av stadens utomhusbad. Bubbelpooler, vattenrutschbanor och stora bassänger håller barnen sysselsatta så att jag kan ligga i solen och bli snygg.
Snygg ja... Som bekant för de flesta av oss så kräver naturen lite hjälp på traven med just den biten och som "desperate housewife" så har jag ju lite att leva upp till. Ingen av snyggingarna i TV-serien går ju omkring i slitna joggingbyxor och rufsigt hår! Med detta i åtanke hade jag därför bokat tid för både manikyr och ansiktsbehandling igår och kom hem med rosa naglar och rosiga kinder. Är väldigt anpassningsbar till min nya tillvaro så därför har jag en tid hos frissan också på tisdag. Det kan bli väldigt spännande då hon inte pratar engelska... Lovar att återkomma med bilder!
Nu ska jag gå till mitt kontor, dvs tvättstugan. Måste ju försöka upprätthålla en viss balans i tillvaron!


Kommentarer
Postat av: Tott

Mmmm - låter helt underbart.
Inte alls någon omöjlig tanke att allt det du beskriver även skulle kunna vara min vardag!
Tänk vad 4 veckor går fort och tänk vad ni har hunnit uppleva på den tiden. Själv har jag kommit en tur till Vejen i Lördags och en tur till Nilla igår .- Det Becca kallar jag semester :-)
Jaha och snart kommer första släktbesöket. Måste tyvärr erkänna att jag känner mig lite avis.Men med lite våld och vaselin skall jag nog också kunna klämma in mig i ett plan till Prag om bara någon förbarmar sig över "dammråttorna". - Jag lovar att jag jobbar på det.
Om inte annat så har jag tänkt att bila ner med alla "djuren " nästa semester och stanna riktigt länge så att ni verkligen skall få rå om mig! - Vad sägs om det ;-))Ooops!
Ha det allihopa så hörs vi snart.
Kram

2007-08-18 @ 23:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0